vad jag bryr mig om nu är att från samma säng lyssna till samma regn

HEj im back efter en väldigt lång tid utan internet (igen). Fast jag stannar inte länge för imorgon Lördag så drar vi 10 tjejer/kvinnor/kvigor iväg med bil till umeå vid tiden då alla tuppar sägs vakna (och sjunga oss en godmorgonsång) för att sen ta flyget ner till stockholm där vi kommer shoppa tills vi droppar  på dom där smala sängarna i dom trånga utrymmena som man kan hyra på arlanda. Sen vid 4 eller 5 på morgonen/natten(/egentligen skönaste tiden på dygnet) så ska vi flyga åter igen, nu mot det egentligen stora målet Tunisien, AFRIKA. KOmmer bli heeeelt wunderbart. Ska stanna där en vecka och kommer alltså hem dagen innan skolan sätter igång med flash and lightnings. Är rädd att jag kommer vara supermega-solbränd och ha supermega-sömnbrist första skoldan för att jag kommer ha drömt supermega-mardrömmar om hur jag absolut inte kommer kunna hitta till mitt klassrum. Jag är också less på supermega efter den där meningen...

På tal om nada så har jag lånat en lite kul bok på bibblan. Tonårsbruden lexikon heter den. TÄnkte att jag borde låna den eftersom jag är en så kallad tonårsbrud och att jag som är i ett litet behov av råd och stöd. Tänkte att den liksom skulle ge svar på knäppa frågor och sånt men njae det var väl inte riktigt va som stod i boken. Den var mer som ett lexikon brukar vara. Beskrivning av ord typ. Fast den är ganska rolig. Jag ska nu bläddra fram några slumpvisa sidor och dela med mig av mitt lilla nöje:

Hamnade på sidan 94 och bokstaven N
"Nylonstrumpor - När man var liten kallades dom för kalasbyxor och halkade ner i grenen när man var för vild. Nu när man är stor så kallas dom nätstrumpor och halkar ner i grenen när man är för vild."

Sidan 25 bokstaven D
"Desperation - (se: Hunk)"

Sidan 20 bokstav C
"Cendré - Den vanligaste hårfärgen i Sverige. Finns i tre nyanser: råttfärgat, diskvatten och leverpastej. (Se även: lagom)"

Sidan 13 bokstav B
"Bakfylla - Tillstånd som man inte ska blanda ihop med att vara kåt eller infektionsredo. (Se även: infektionsredo, kåt)

Heh, lite kul är hon som har skrivit boken ibland. Å vilket fult inlägg det här blev. Men jag är för lat för att göra om någonting. Önska mig god välfärd (jag gissar mig till vad det där betyder) och ha det själva så bra. HEJDÅ


Kommentarer
Postat av: EllenF

Välfärd lever du redan i Julia, häng med på samhällslektionerna! ;)

Ha all lycka i världen (främst Afrika då om vi ska specifiera en världsdel) och sola dig brunare än johanna! :D

2008-08-08 @ 17:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0