jag vill kunna franska

Hej. Jag går på balderskolan, jag går teknik form och design och förlåt att jag skriver så sällan. Jag skulle gärna ha skrivit mycket oftare men mitt internet har som sagt strulat hela sommaren. Men eftersom jag nu bor hos min padre dom närmsta 2 veckorna så ska nog internet hålla sig på plats (och jag mig på plats på blogg.se). Jag har föressten en fetballig klass som jag gillar mycket. Hade "multi-brännboll" idag på idrottsschemat. Det var också fetballigt. Fetballig klass med fetballig idrottsgren. Kan det bli mer fetballigt?

Eftersom jag tänkte skriva något som har med rubriken att göra så gör jag det nu. I helgen, på lördan, så var jag och sandy den otrolige förbi en sväng på stadsbibblan. Först smög vi runt bland hyllorna och läste magasinen på övre plan men sen begav vi oss mot den lite mer "mystiska" nedervåningen. Där otroligt nog hittade vi något TRES AMUSANT, nämligen placet där man kan låna skivor. Inte hade vi tänkt på det när vi smög oss in men när vi väl bläddrade runt bland alla cds så hittade vi en massa som lockade. Här ska ni få se bilder på alla skivor jag lånade hem:


P 1: Peter Bjorn and John / falling out - väntat bra
P 2: Profesora / kommer inte ihåg - oväntat dålig
B 1: Ane Brun / kommer inte ihåg - oväntat dyster
B 2: Carla Bruni / nåt på franska som jag uppenbarligen inte kan - väldigt oväntat jättebra
L: Jens Lekman / night falls over kortedala - väntat bra
H 1: Frida Hyvönen (eller hur det nu må stavas) / Pudel - har inte hunnit lyssna så mycket än
H 2: Håkan Hellström / det är så jag säger det - väntat bra
H 3: En svensk jazzskiva som jag heller inte orkat lyssna så mycket på än men som hade ett fint omslag

Av alla 8 cds så får carla brunis skiva TOPPPOÄNG. 10 av 10 möjliga. 100% av 100% möjlig fylld av bra musik. Synd att jag redan är lite less på skivan och ännu mer synd att den snart är utnött och sliten (som min cd-spelare som vägrar starta när jag vill det).

Här kommer lite av carlas majestätiska franska visor:
http://www.youtube.com/watch?v=dACf2-N32Kg&feature=related
en visa kom och resten får ni klicka upp själva ifall ni vill. MEn nu vet ni kanske varför jag vill kunna franska hihi. Aja, c u l8r adjö.

Kommentarer
Postat av: Mrs. Smith

älska bibloteket<3

2008-08-26 @ 19:44:55
Postat av: Ellolf

Är det Quelqu'un m'a dit med Carla Bruni? Jag håller med om henne, hon sjunger med världens härligaste röst och guran är fager, man ledsnar på 2,5 minuter... Fast jag vill inte lära mig franska för jag tycker att det är så härligt att man inte förstår något, då kan man fantisera ihop själv vad den beyder !:D

2008-08-27 @ 22:03:09
URL: http://viarforlorade.blogg.se/
Postat av: Andrea

jag kan lära dig? :)

2008-08-30 @ 12:37:01
URL: http://pehs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0