fix

En välbehövd paus i all no. Tänkte be er om lite råd. Det är ju så att vi (vi i årskurs nio) nu väntar på den där prelimenära intagningen för gymme... Skönt eller bara jobbigt? Mja, asså jag har ju som enda sen i höstas velat mellan natur eller spmj och jag trodde att jag slutgiltigen hade bestämt mig. Men icket, nu kommer tvivlet igen, så gör det ni är bäst på (alla ni där ute), hjälp mig !

(listan är inspirerad av emaemi)
NATUR
för

* Redigt bra utbildning så jag har alla valmöjligheter inför framtidis
* Kommer få en troligtvis helt underbar klass som inte kan mäta sig med någonting (om jag inte hamnar med dom jag vill, så kan jag ju alltid byta mihi)
* Tre av mina bästa polers plus min pojkvän ska gå det (kan det vara en nackdel...?)
* Jag skulle gå på balder som är en fin och blomstrande skola (och som ligger utomordentligt nära min framtida boplats ovanför nordanå)

mot
* Mycket plugg (kanske för mycket)
* Jag kommer bli så skoltrött att jag inte orkar satsa på skolan och går ut med kassa betyg och då har allt varit förgäves (jag som typ redan är skoltrött)

SPMJ
för

* Skitballa letioner då jag nästan kan välja vad jag vill (mina intessen kommer visa sig och hjälpa mig i skolan typ)
* Har chans att klassen blir världens bästa, med helt nytt folk
* Jag skulle gå på atorp som verkar vara en ännu mer blomstrande skola hihi

mot
* Kommer inte ha behörighet till allt efter gymme, vilket vore bra eftersom jag inte har någon aning om vad jag vill bli, även om jag har önskemål såklart
* Att klassen blir sämst (största problemet som hopar sig som ett mörkt moln i min annars molnfria hjärna)


Ja så finns det ju säkert mer att skriva som för och mot men jag pallar inte och har inte tid hellaH. Men snälla ge mig lite råd, och ni som har erfarenhet skriv de med ! Och som avslutning tänkte jag ge er ett litet tips i vardagen: min återuppstånde favvo just nu Anna Ternheim. Inte tråkig.

image49


Kommentarer
Postat av: en naturare

jag kan då redan nu säga att om du väljer natur kommer du få jobba all must ur dig sedan kommer din fritid bli knapp. om du inte är redo att satsa 100% på skolan är det inte värt mödan.

2008-04-08 @ 18:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0