amelie

Åh jag är så lycklig!! Jag har ju som några kanske förstått varit smått besatt i Amelie och framförallt musiken till filmen (ända sen jag såg filmen första gången på bio i tioårsåldern eller något sånt). Jag minns till och med då mammas jobbarkompis hade lyckats få tag på ett kassettband (tänka sig, det var allt länge sen) med två låtar ur filmen, så underbart jag tyckte det var. Men kassettbandens tid tog slut, men jag har inte glömt musiken inte. Har försökt få tag på så många låtar till filmen länge nu, har ju till och med lärt mig två av dem på piano, och lyckats få hem någon enstaka en. Men det var inte föränn nu när jag kom på tanken att jag kanske borde titta in på pirathamnen som hittade jag äntligen hela albumet med alla låtar till filmen, kompositerade av Yann Tiersen him self! Halleluja, jag har ju som väntat på den här stunden i nästan halva mitt liv haha.

image84
Den underbara skådespelerskan Audrey Tautou som spelar Amelie.

Kommentarer
Postat av: Isabella

Det är så sjukt ballt att spela piano, förstår inte hur man lyckas med alla fingrar och så haha :P

2008-04-20 @ 20:04:28
URL: http://cbella.blogg.se
Postat av: Sossi

Älska den där filmen alltså!

2008-04-21 @ 16:23:56
URL: http://susa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0